Is uw autobedrijf
klaar voor
de toekomst?

Ontvang gratis tips!

Autobedrijf Koerhuis is opgericht in 2010 door Harry en Annet Koerhuis. Als universeel autobedrijf bieden zij een ruim aanbod aan occasions en kunt u rekenen op persoonlijke service en een uistekende prijs/kwaliteit verhouding.

Bezoek de website van Autobedrijf Koerhuis

Daniël Postmus, verkoop bij Autobedrijf Koerhuis:

Na enkele prettige gesprekken met Autosociaal hebben wij besloten om gebruik te maken van de online oplossingen van Autosociaal. Onze nieuwe website staat al online en we zijn sinds kort ook van start gegaan met onze eigen app.

Wat we zowel voor de app als website belangrijk vonden is dat klanten simpel en eenvoudig met de oplossingen kunnen werken. Belangrijke zaken moeten direct zichtbaar zijn. Op de website moeten bezoekers snel en makkelijk naar de occasionpagina kunnen navigeren of een afspraak in kunnen plannen. Terwijl gebruikers van de app bijvoorbeeld direct bij de chatfunctie moeten kunnen.

De app hebben we pas geleden geïntroduceerd via Facebook en we maken er reclame voor bij onze receptie. Het is echt een nieuwe ontwikkeling voor ons bedrijf en we kijken er naar uit om hier vaker mee aan de slag te gaan. De eerste gebruikers hebben zich inmiddels aangemeld. App gebruikers worden met de app ontzorgd. Ze worden herinnerd aan afspraken, de APK, bandenwissels etc. Bovendien is het eenvoudig om snel te reageren op vragen, waardoor je toch weer een extra stukje service biedt.

Klanten reageren zeer positief op zowel de website als de app. We zijn ons er dan ook van bewust dat we ons steeds meer online moeten presenteren. Dit doen we door te zorgen voor mooie, duidelijke foto’s, een gebruiksvriendelijke website en duidelijke communicatie. Dit was ook een van de redenen om te starten met Autosociaal. We willen online een goed visitekaartje achterlaten. Doen we dit niet, dan komen mensen ook niet langer bij ons naar binnen.

Zelf kan ik goed schakelen tussen de on- en offline showroom. Vroeger zag je gewoon dat klanten veel meer uit de regio kwamen en zo naar binnen liepen. Nu gaat alles veel meer via het internet en komen ze uit het hele land. Het online gebeuren is nu een groot deel van onze omzet. Klantenbinding is mede daarom erg belangrijk voor ons.

We proberen namelijk iedereen te behouden als klant. Dit kan voor de werkplaats gelden (als iemand wat dichterbij woont), maar ook voor de verkoop. Daarom weten al onze medewerkers wat ze moeten doen bij klantcontact; hoe ze met vragen om moeten gaan, hoe ze de telefoon op moeten nemen etc. Naast dat we mensen zo behouden voor onderhoud, zien we ook steeds vaker dat mensen hier hun tweede auto kopen. Naar mijn mening komt dit omdat we een goede (online) indruk hebben achtergelaten.

Neem contact op met Autosociaal

Gratis tips voor een betere klantenbinding?
Ontvang onze tips voor meer rendement!

Is uw autobedrijf klaar voor de toekomst?

Uw klanten verwachten tegenwoordig een optimale gebruikerservaring via meerdere online kanalen. Voor veel autobedrijven is dit een uitdaging.

Wij delen graag onze kennis over de online kansen van uw autobedrijf. Vul onderstaand formulier in, leer meer over de online mogelijkheden binnen de autobranche en kijk of uw autobedrijf klaar is voor de toekomst. Autosociaal is uw online partner!