Autosociaal blog: Autosociaal viert vijfjarig bestaan

In vijf jaar van app-aanbieder naar marketingplatform

Met de jaarwisseling bereikt Autosociaal het eerste lustrum. Deze maand vieren we namelijk ons vijfjarig bestaan. Nu is vijf jaar in de IT-wereld een eeuwigheid, zo snel volgen de ontwikkelingen elkaar op. ‘De afgelopen vijf jaar zijn voor ons voorbij gevlogen. We zijn zeer dankbaar dat wij deze groei hebben mogen meemaken’, zegt oprichter Roy Roelofs.


De visie van Autosociaal begon vijf jaar geleden met een app voor elk autobedrijf. Een standaard app ontwikkelt in de huisstijl van het lokale autobedrijf, die het klantcontact naar een hoger niveau tilt. ‘Onze app-oplossing was de eerste stap naar de ontwikkeling van ons marketingplatform’, zegt Roelofs doelbewust.

Naadloos integreren

Inmiddels is Autosociaal veel meer dan een app-ontwikkelaar. Autosociaal beschikt al tijden over een web-oplossing en is uitgegroeid tot een marketing platform waarbij de web- en app-oplossing naadloos met elkaar integreren. Ook werd in 2018 de Carconnector gelanceerd, een remarketing-oplossing die het mogelijk maakt om occasions te adverteren via sociale media en zo bijdraagt aan de online verkoop van occasions. En meer ontwikkelingen zijn onderweg. ‘Dat heeft alles te maken met de technische mogelijkheden van toen versus die van nu’, verduidelijkt Roelofs.


Een tipje van de sluier

Naast de bestaande oplossingen heeft Autosociaal het komende jaar nog veel meer in petto. De afgelopen maanden is er namelijk hard gewerkt aan de volgende stap binnen Autosociaal. ‘Alles draait tegenwoordig om data. Wij willen marketing voor autobedrijven automatiseren op basis van beschikbare data en daarbij mens & auto centraal zetten’, aldus Roelofs. Een belangrijk onderdeel hiervan is autobedrijven inzicht geven in hun eigen data en statistieken. ‘Aangezien er steeds meer data wordt gegenereerd, wordt het begrijpen hiervan de komende jaren cruciaal. Voor veel autobedrijven is dit een uitdaging. Door deze data inzichtelijk te maken willen wij autobedrijven ondersteunen om hun bedrijfsdoelen te realiseren’, vertelt Roelofs gepassioneerd over de plannen voor 2019.


Klanten van het autobedrijf staan centraal

‘Ons doel is altijd geweest het autobedrijf communicatiemogelijkheden te geven die diens klant daadwerkelijk wil. Dus niet vanuit de branche gedacht om verdienmodellen te pushen, maar vanuit de klantwens. Op de lange termijn is dat het beste voor het autobedrijf. Tegenwoordig baseert de klant zijn keuzes namelijk onbewust op basis van online indrukken’, zegt Roelofs.

Een mooi voorbeeld hiervan geeft Opel-dealer Hartgerink: ‘Een klant zag een auto op onze website. Ze nam ’s avonds via de chatfunctie van de app contact op en kwam de volgende dag langs om de auto te bekijken; de auto werd verkocht’. De drempel voor klanten om op deze manier contact te maken is veel lager dan per telefoon. Zo noemt Bosch Car Service Autobedrijf de Pijper de app en website een aanvulling op hun dienstverlening: ‘Veel mensen vragen bijvoorbeeld een offerte aan via de app. De website en app versterken elkaar hierin.


Online totaal oplossing

Het marketingplatform van Autosociaal is in een kleine vijf jaar uitgegroeid tot dé online totaal oplossing voor het autobedrijf. En dit model slaat aan: ‘De ondernemer wil een marketingman/-vrouw op afstand. Wij voorzien ze in deze behoefte’, vat Roelofs samen. ‘We zijn erg trots wat we de afgelopen jaren hebben neergezet maar we zijn er nog lang niet. Binnenkort zetten we weer een grote stap naar een nog beter Autosociaal. Wij en onze oplossingen staan continu in ontwikkeling’.

Gratis tips voor een betere klantenbinding?
Ontvang onze tips voor meer rendement!

Staat u in verbinding met uw klanten?

De relatie met uw klant wordt steeds belangrijker. De manier waarop u omgaat met uw klanten bepaalt in steeds grotere mate of deze klanten bij uw autobedrijf terugkomen.

In de toekomst zal dit alleen maar toenemen. Uw klanten verwachten nu al dat u via meerdere kanalen bereikbaar bent. Voor veel autobedrijven is dit een uitdaging.

Vul onderstaand formulier in en ontvang gratis tips over klantenbinding en klantrelaties. Autosociaal is uw online partner!