Autosociaal blog: Een hogere werkplaatsomzet met Google Ads

Google Ads levert resultaat op

Google Ads is een populaire manier van online adverteren. Echter zijn er nog steeds autobedrijven die denken dat het niet voor hen geschikt is. Vaak weten ze niet wat er mogelijk is, hoe het werkt of waar ze moeten beginnen. Terwijl elk autobedrijf Google Ads kan inzetten en hiervan zou moeten profiteren. Je wilt toch zeker geen omzet mislopen?


Wat is Google Ads?

Google Ads is een advertentieprogramma gemaakt door Google. Het biedt jouw autobedrijf de mogelijkheid om op zoektermen te adverteren. Dit zijn woorden of woordcombinaties die de gebruikers van Google intypen om iets te zoeken. Stel, jouw klant zoekt op ‘APK Zwolle’ en jij hebt op deze zoekwoorden geadverteerd, dan wordt de advertentie van jouw autobedrijf getoond in de vorm van een zoekresultaat.


Zo adverteer je dus alleen wanneer iemand actief op zoek is naar een product of dienst. Hierdoor is adverteren via Google Ads vaak interessanter dan adverteren in een krant of magazine, omdat je klanten daar niet actief op zoek zijn naar jouw diensten.


Waarom adverteren in Google?

Google is de plek waar je gevonden wilt worden. Wat doe je wanneer je iets wilt opzoeken? Natuurlijk, eerst even Googelen. En je bent niet de enige. Uit onderzoek blijkt namelijk dat Google de meest gebruikte zoekmachine in Nederland is. Potentiële klanten die een afspraak willen maken voor bijvoorbeeld een onderhoudsbeurt of aircocheck zullen dan ook eerst op Google kijken. Hieruit blijkt wel dat Google erg belangrijk is voor jouw autobedrijf. Gewoonweg omdat je via Google een heel groot potentieel bereik hebt.


Door te adverteren via Google Ads kan je profiteren van dit bereik. Met Google Ads kun je bovenaan staan in de zoekresultaten van Google en word je gevonden door jouw doelgroep op zoektermen die voor jou belangrijk zijn. Is jouw autobedrijf gevestigd in Breda? Dan kan je ervoor kiezen om jouw advertentie alleen te tonen in de omgeving van Breda. Ben je gespecialiseerd in het spoelen van automaatbakken? Dan kun je specifiek klanten met een automaat bereiken door gebruik te maken van bepaalde zoektermen. Bovendien kan je zelf het advertentiebudget bepalen en betaal je pas wanneer geïnteresseerde klanten op de advertentie klikken.


Meten is weten

Een ander groot voordeel van adverteren met Google Ads is dat de kosten en opbrengsten per zoekwoord meetbaar zijn. Je kunt zien hoe vaak je advertenties vertoond zijn, hoe vaak er op geklikt is en nog veel meer. Alles is meetbaar. Hierdoor is de winstgevendheid van Google Ads goed te bepalen.


Hoe moet je starten met Google Ads?

Google Ads levert resultaat op. Het biedt volop mogelijkheden om offerteaanvragen, verkopen of werkplaatsafspraken mee binnen te halen. Ook kun je meer naamsbekendheid genereren. Met andere woorden, dé tool om te zorgen voor een hogere werkplaatsomzet. Iedereen kan bovendien aan de slag met Google Ads, maar het is wel belangrijk dat je de belangrijkste aspecten goed inricht. Google Ads zit namelijk boordevol opties.


Google Ads specialist Edwin Haan: ‘Bij Autosociaal merken we dat veel autobedrijven niet weten hoe ze Google Ads succesvol in moeten zetten voor hun bedrijf en hoe ze met Google Ads meer omzet kunnen genereren. Daarom hebben wij een Google Ads oplossing ontwikkeld die ervoor zorgt dat het autobedrijf gevonden wordt op zoektermen die voor hen belangrijk zijn. Bovendien maken wij gebruik van een formule die speciaal is ontworpen voor autobedrijven. Hierdoor bereiken we erg goede resultaten voor meerdere autobedrijven!’


Wil jij een hogere werkplaatsomzet genereren via Google Ads en gebruik maken van de intelligentie van Autosociaal? Neem dan contact op met Autosociaal of kijk op www.autosociaal.nl/google-ads.


Gratis tips voor een betere klantenbinding?
Ontvang onze tips voor meer rendement!

Staat u in verbinding met uw klanten?

De relatie met uw klant wordt steeds belangrijker. De manier waarop u omgaat met uw klanten bepaalt in steeds grotere mate of deze klanten bij uw autobedrijf terugkomen.

In de toekomst zal dit alleen maar toenemen. Uw klanten verwachten nu al dat u via meerdere kanalen bereikbaar bent. Voor veel autobedrijven is dit een uitdaging.

Vul onderstaand formulier in en ontvang gratis tips over klantenbinding en klantrelaties. Autosociaal is uw online partner!