Autosociaal blog: Zet jouw autobedrijf op de online kaart!

Loop jij waardevolle klanten mis?

Daar sta je dan met een lekke autoband in the middle of nowhere. Via Google kijk je welke autobedrijven in de buurt zijn, checkt de reviews en vervolgt je weg naar het dichtstbijzijnde autobedrijf.


Grote kans dat ook jouw klanten hun zoektocht naar een lokaal autobedrijf vanuit Google zijn gestart. Dit is de reden dat Google Mijn Bedrijf steeds belangrijker wordt. Want zeg nu zelf, als je alle informatie over een bedrijf op dezelfde plek kunt vinden, dan maak je daar toch gebruik van? Dat denken jouw klanten ook. Zorg daarom dat de Google Mijn Bedrijf-pagina van je autobedrijf helemaal up-to-date is zodat je geen waardevolle klanten (en dus omzet) misloopt.


Google Mijn Bedrijf: wat is dat eigenlijk?

Google Mijn Bedrijf is dat blok rechts in Google waar je alle informatie over een bedrijf vindt. Tenminste, als die informatie volledig ingevuld is. Dit is erg belangrijk, want waarom zouden mensen hun auto bij jou in onderhoud doen als er nauwelijks info beschikbaar is, en er verderop in de straat een autobedrijf zit met een volledig ingevuld Google Mijn Bedrijf-profiel inclusief super goede recensies?


Starten met Google Mijn Bedrijf

Veel autobedrijven hebben geen toegang tot hun Google Mijn Bedrijf-vermelding. Het komt regelmatig voor dat een (oud)-werknemer of externe partij de vermelding ooit heeft aangemaakt, maar dat er vervolgens nooit meer naar is omgekeken. Controleer daarom of je toegang hebt tot het account van jouw autobedrijf. Dit kun je eenvoudig controleren in jouw Google account. Heb je geen toegang? Claim dan direct je Google Mijn Bedrijf-vermelding van jouw autobedrijf.


Wanneer je wel toegang hebt kun je meteen beginnen met het inrichten van jouw vermelding. Om je klanten een volledig en professioneel beeld van jouw autobedrijf te geven, is het belangrijk om je Google Mijn Bedrijf-pagina zo compleet mogelijk in te vullen. Dit doe je door foto’s toe te voegen, openingstijden in te voeren, je bedrijfscategorie op te geven en een korte omschrijving van jouw autobedrijf te geven.


Reclame voor je autobedrijf

Naast alle informatie over jouw autobedrijf is er ook plaats voor recensies, oftewel reviews. Mensen zien deze reviews als bewijs van de betrouwbaarheid van jouw autobedrijf. Wist je dat 6 op de 10 consumenten aangeeft dat de kans groot is dat zij via Google de beoordelingen van een bedrijf controleren? Daarom is er geen betere reclame voor je autobedrijf dan de weergave van Google-reviews. Probeer ook altijd te reageren op alle reviews. Ja, ook op de negatieve. Je klanten zullen dit als positief ervaren en wie weet kun je een negatieve review zelfs omdraaien in een positieve ervaring voor de klant!


Ontdek wat je er allemaal mee kan!

Google Mijn Bedrijf is een essentieel onderdeel van je online vindbaarheid en de perfecte manier om klanten snel informatie te bieden op het juiste moment. Bas de Jong, creatief vormgever bij Autosociaal, vertelt: ‘Veel autobedrijven laten kansen liggen door Google Mijn Bedrijf niet of niet goed in te zetten. Het kost niks, terwijl het echt een belangrijke tool is voor zowel je vindbaarheid in Google als om je klanten te helpen. Google Mijn Bedrijf is dus echt relevant voor je omzet.’

Gratis tips voor een betere klantenbinding?
Ontvang onze tips voor meer rendement!

Staat u in verbinding met uw klanten?

De relatie met uw klant wordt steeds belangrijker. De manier waarop u omgaat met uw klanten bepaalt in steeds grotere mate of deze klanten bij uw autobedrijf terugkomen.

In de toekomst zal dit alleen maar toenemen. Uw klanten verwachten nu al dat u via meerdere kanalen bereikbaar bent. Voor veel autobedrijven is dit een uitdaging.

Vul onderstaand formulier in en ontvang gratis tips over klantenbinding en klantrelaties. Autosociaal is uw online partner!