Interview Autobedrijf Lijzenga

Duimpjes omhoog: Autobedrijf Lijzenga

Facebook is een handig middel om jouw autobedrijf onder de aandacht te brengen bij een groot publiek. Met 10,1 miljoen Nederlandse gebruikers (waarvan 6,8 miljoen dagelijks) kan een Facebook bedrijfspagina een enthousiaste klantenkring opleveren. Het is dan ook belangrijk om als autobedrijf zijnde over een goed ingerichte Facebook bedrijfspagina te beschikken.


PCA merkspecialist Lijzenga is een autobedrijf dat hier goed gebruik van maakt. Zo maakten zij een prachtige video om hun app te promoten en verloten daarbij een heerlijk weekendje weg. De video was een groot succes bij zowel nieuwe als bestaande klanten en heeft geleid tot een stijging in het aantal app-gebruikers.


Eric Krol, verkoper bij Autobedrijf Lijzenga, vertelt hierover: ‘Het idee om iets met video te doen speelde al langer. Bewegend beeld trekt mensen aan en het is een krachtig middel om je doelgroep te bereiken. Daarom wilden we graag een bedrijfsvideo laten maken. Deze moest een stukje humor bevatten, want dit spreekt onze klanten aan. Vervolgens hebben we besloten om dit te combineren met onze app zodat we meer downloads konden genereren. De video was uiteindelijk een groot succes. Klanten reageerden super enthousiast. We zijn dus zeker van plan om dit vaker te doen. Zo hebben we de winnaar van de actie óók bekend gemaakt met een video.


Waar je wel op moet letten bij het plaatsen van content is dat het uniek moet zien. En niet te commercieel. Zo plaatsen wij veel berichten over het reilen en zeilen bij ons autobedrijf en laten we leuke projecten in de werkplaats zien. We houden het zo luchtig mogelijk. We ontvangen dan ook regelmatig reacties en likes. Ook berichten over exclusieve auto’s vallen altijd goed in de smaak. Daarnaast vinden onze volgers het leuk om zaken of mensen te herkennen. Het roept herkenbaarheid op.


Wij zijn van mening dat Facebook een bijdrage levert aan ons online bereik. Het laat zien dat je serieus met je bedrijf en uitstraling bezig bent. We ontvangen bijvoorbeeld ook veel recensies en aanbevelingen via Facebook. Deze liken we altijd en als er een keer een negatieve recensie tussen zit, proberen we te achterhalen wat er is gebeurd en nemen we contact op.


Naast verschillende social media kanalen maken we ook gebruik van een eigen app. Dit is een stukje extra service voor onze klanten. Ze kunnen snel contact met ons zoeken, eenvoudig een afspraak in plannen en we kunnen direct hulp bieden. De app is dan ook een succes onder onze klanten en er wordt goed op gereageerd. Bovendien heeft onze actie geleid tot meer downloads en gebruikers!


Wil jij meer weten over het opzetten van een Facebook bedrijfspagina voor jouw autobedrijf? Klik dan hier!


Gratis tips voor een betere klantenbinding?
Ontvang onze tips voor meer rendement!

Staat u in verbinding met uw klanten?

De relatie met uw klant wordt steeds belangrijker. De manier waarop u omgaat met uw klanten bepaalt in steeds grotere mate of deze klanten bij uw autobedrijf terugkomen.

In de toekomst zal dit alleen maar toenemen. Uw klanten verwachten nu al dat u via meerdere kanalen bereikbaar bent. Voor veel autobedrijven is dit een uitdaging.

Vul onderstaand formulier in en ontvang gratis tips over klantenbinding en klantrelaties. Autosociaal is uw online partner!