Deel via

Martijn Janssen

Door Martijn Janssen
4 januari 2020

De wereld van online advertising

Sinds een paar maanden ben ik werkzaam bij Autosociaal in Hengelo. Bij Autosociaal willen we autobedrijven gebruik laten maken van de online mogelijkheden binnen de autobranche, zodat ze hun klanten een optimale gebruikservaring kunnen bieden. Dit doen ze door verschillende online oplossingen aan te bieden zoals applicaties, websites, online advertising en meer. Zelf ben ik actief in het Advertising team als Product Specialist Carconnector. Graag vertel ik je meer over mijn werkzaamheden en onze adverteer oplossingen.


In april 2019 ben ik terechtgekomen bij Autosociaal d.m.v. een open sollicitatie. Na de opgedane ervaringen bij mijn vorige werkgever was ik van mening dat ik van toegevoegde waarde kon zijn voor hun organisatie. Bovendien leek het mij leuk en uitdagend om het team van Autosociaal te versterken. Na een fijn gesprek ben ik vervolgens aangenomen als Product Specialist van de Carconnector. Ik werd gelijk goed ontvangen door mijn nieuwe collega’s en zo kwam ik erachter dat ik hier op mijn plek zat.


Natuurlijk word je niet van de een op de andere dag specialist van een bepaald product. Om mij te voorzien van de benodigde kennis en vaardigheden heb ik een interne opleiding gevolgd. Daarnaast volgt iedereen in ons team regelmatig trainingen om onze gespreks- en salesvaardigheden op peil te houden. Hierdoor creëer je meer zelfvertrouwen, kom je zelfbewuster over en maak je makkelijker verbinding met (potentiële) klanten.


Inmiddels ben ik benoemd tot teamleider. Naast mijn werkzaamheden als verkoper zorg ik ervoor dat mijn collega’s van het Advertising team gemotiveerd aan het werk gaan en zich blijven ontwikkelen. Ook luister ik mee met hun gesprekken en coach ik ze waar nodig. Zo houden we de kwaliteit van de gesprekken zo hoog mogelijk.


Daarnaast onderhoud ik het contact met de gebruikers van de Carconnector. Welke resultaten hebben ze behaald? Kunnen we de conversie van de gelopen campagne verhogen? Zijn ze tevreden met het resultaat? Dit zijn vraagstukken die we continu behandelen om zo tot een maximaal resultaat te komen.


"Uit onderzoek van Marktplaats blijkt zelfs dat 81% van de consumenten zich eerst online oriënteert."

Herhaling werkt

Maar wat is de Carconnector nu eigenlijk? Met de Carconnector worden occasions (tweedehands auto’s) van een autobedrijf geadverteerd op Facebook en Instagram met behulp van retargeting. Met retargeting is het mogelijk om de bekeken occasion nogmaals onder de aandacht brengen. Wanneer een potentiële koper een auto op een website heeft bekeken, ziet hij deze (en vergelijkbare occasions) de komende tijd voorbijkomen op social media.


Dit maakt van de Carconnector de ideale tool om twijfelende klanten om te zetten in converterende klanten. Het kopen van een nieuwe auto is vaak een grote investering. Men heeft wellicht een interessante auto op jouw website bekeken, maar besluit toch om hier nog even over na te denken of verder te zoeken. Grote kans dat je deze potentiële klant kwijtraakt. Met retargeting is het mogelijk om de bekeken occasion nogmaals onder de aandacht brengen.


Is online adverteren belangrijk?

De autowereld heeft te maken met een extreme verschuiving van de fysieke showroom naar de online showroom. Dit betekent dat de meeste mensen hun nieuwe auto of occasion tegenwoordig online zoeken. Uit onderzoek van Marktplaats blijkt zelfs dat 81% van de consumenten zich eerst online oriënteert.


Omdat mensen zich vaak online oriënteren, is retargeting een mooie tool om in te zetten als autobedrijf. Zo blijven jouw occasions namelijk onder de aandacht en is de klant sneller geneigd om voor jouw autobedrijf te kiezen.


Het mooie aan mijn werk is dat ik autobedrijven mag ondersteunen bij het behalen van een maximaal resultaat. Je bent altijd bezig om klanten meer omzet te bezorgen en zo een lach op hun gezicht te toveren. Dit geeft een goed gevoel en hier doe je het natuurlijk voor. Verder geniet ik ervan om te zien hoe het team zich dagelijks ontwikkelt en blijft groeien!


Autosociaal heeft mij het afgelopen jaar de kans gegeven om mezelf te ontwikkelen en de beste versie van mezelf te worden. Ben jij op zoek naar een nieuwe (bij)baan, of wil je meer weten over de oplossingen van Autosociaal? Neem contact met mij op of kijk op www.autosociaal.nl!

Gratis tips voor een betere klantenbinding?
Ontvang onze tips voor meer rendement!

Staat u in verbinding met uw klanten?

De relatie met uw klant wordt steeds belangrijker. De manier waarop u omgaat met uw klanten bepaalt in steeds grotere mate of deze klanten bij uw autobedrijf terugkomen.

In de toekomst zal dit alleen maar toenemen. Uw klanten verwachten nu al dat u via meerdere kanalen bereikbaar bent. Voor veel autobedrijven is dit een uitdaging.

Vul onderstaand formulier in en ontvang gratis tips over klantenbinding en klantrelaties. Autosociaal is uw online partner!