Deel via

auteur-edwin

Door Edwin Haan
6 november 2020

Hoe is het om werkzaam te zijn bij Autosociaal?

Veel mensen vragen mij regelmatig, wat doe jij nou eigenlijk? En dat Autosociaal, wat is dat nou eigenlijk? Ik neem jullie graag eens mee.


Een bedrijf met enorme potentie

Sinds 2018 ben ik trots onderdeel van het Autosociaal team! Na een werkzame periode bij een internationale organisatie als Product Developer/HR medewerker (verantwoordelijk voor HRM, Sales en productontwikkeling), was het tijd voor een volgende stap. Ik was opzoek naar een plek waar ik een toegevoegde waarde kan bieden, maar waar ik ook zeker zelf kan groeien. Daarbij was ik op zoek naar een organisatie wat goed is in sales, klantbinding en een frisse uitstraling heeft. Een bedrijf met ambitie om te groeien. De enorme potentie van Autosociaal sprak mij direct aan. Gelukkig zag Autosociaal mij ook als waardevolle toevoeging voor het team.

Mijn start bij Autosociaal

Bij Autosociaal startte ik als productmanager Advertising. Ik hield mij bezig met online marketingstrategieën van autobedrijven om zo succesvol mogelijke campagnes op te stellen. De autobranche was destijds een nieuwe branche voor mij. Ik kan nu wel zeggen dat het een mooie, maar bijzondere branche is. Duidelijkheid en nuchterheid is iets wat gewaardeerd wordt. Toch is men ook vaak op zoek naar (ongevraagd) advies. Het viel mij op dat veel autobedrijven vooral passie hebben voor de auto, terwijl de wereld zich steeds meer online verschuift. En dat is iets waar wij het autobedrijf bij kunnen ondersteunen. In mijn werkzaamheden haalde ik veel plezier uit het laten groeien van ons team, het blij maken van onze klanten en waardevolle campagnes te creëren voor organisaties.

Ongeval

Helaas ben ik enige tijd geleden betrokken geweest bij een ernstige aanrijding waardoor ik lange tijd uit de ‘running’ ben geweest. Op dat soort momenten staat het leven op zijn kop en bekijk je vrijwel alles in een ander perspectief. Ook voor Autosociaal als werkgever was dit een uitzonderlijke situatie waar (gelukkig) nog weinig/geen ervaring mee was. In mijn re-integratie heeft Autosociaal zich enorm dienstbaar en ondersteunend opgesteld. Persoonlijk contact, eigen richtingen bepalen en begrip voor de situatie zijn voor mij blijven hangen. Dit heeft er in geresulteerd dat ik vrij snel weer aan het werk kon, met heel veel plezier. Tot op de dag van vandaag ben ik dankbaar voor het geduld en alle geboden hulp van o.a. Autosociaal.

Operationeel Manager

Na mijn terugkeer ben ik weer aan de slag gegaan als Product Manager Advertising. Echter werd Edlink geïntroduceerd als Customer Data Platform waar Autosociaal gebruik van ging maken. Dit betekent een omslag voor de inrichting van onze organisatie. In deze periode ben ik meer en meer betrokken geraakt bij de introductie van Edlink. Dit beviel ons zeer goed, en binnen de kortste keren betrad ik de functie van Operationeel Manager. Als Operationeel Manager ben ik verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van de diensten van Autosociaal, het optimaliseren en verkennen van kansen voor het gebruik van ons systeem, en tevens probeer ik onze teamspirit gezond en gemotiveerd te houden. Een rol die mij op het lijf is geschreven.


"Als operationeel manager mag ik mij bezighouden met het optimaliseren onze interne processen en waarborg ik de door ons geleverde kwaliteit."



Werkzaamheden

Als operationeel manager mag ik mij bezighouden met het optimaliseren onze interne processen en waarborg ik de door ons geleverde kwaliteit. Ik optimaliseer samen met m’n team customer journeys en bewaak samen met hun de online presence van onze klanten. Ik signaleer trends, mogelijkheden en tackel onze uitdagingen. Dit vertaal ik naar groeimogelijkheden en nieuwe toevoegingen aan ons systeem. Tevens draag ik bij aan een gezonde en gezellige werksfeer, die is bij ons namelijk erg belangrijk!


Autosociaal

Autosociaal is de online partner van een autobedrijf. Maar daarmee doe ik Autosociaal eigenlijk te kort. We adviseren, sturen en ontwikkelen het autobedrijf naar een hoger niveau. Dit doen we door de online aanwezigheid van autobedrijven te optimaliseren, uitbreiden en te verbeteren, gericht om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten te behouden.

We ontwikkelen een complete customer journey voor klanten van een autobedrijf. We versturen het juiste bericht, via het juiste kanaal, op het juiste moment. Alles o.b.v. data. Dat van de klant, maar ook over de (online) activiteiten van de klant. Dit doen we via belangrijke touchpoints, zoals e-mail, websites of pushberichten via de app van het autobedrijf. Dit kan bijvoorbeeld een APK reminder zijn per e-mail, of een verjaardagsbericht via de app van het autobedrijf. We realiseren dus contactmomenten voor autobedrijven en maken deze voor de klant zo laagdrempelig mogelijk.


Doelen

De komende jaren wil ik als persoon groeien bij Autosociaal. Ik heb als doelstelling om een zelfsturend team te ontwikkelen waarbij controle overbodig zou moeten zijn. Tevens wil ik collega’s (en mijzelf) uitdagen om verder te kijken dan alleen datgene wat gedaan moet worden om zo ons als dienstverlener naar een hoger niveau te tillen (van reactief naar proactief).

Het lijkt mij fantastisch om onze dienstverlening verder uit te rollen naar nog meer organisaties (van grote dealers tot kleine garages) en hen verder te helpen. Tevens is er een internationale ambitie waarbij ik zeer nieuwsgierig ben hoe wij ook in andere landen autobedrijven kunnen faciliteren!

Als professional, maar ook zeker als mens, ben ik mede dankzij Autosociaal enorm gegroeid. Wellicht iets wat waardevoller is dan we soms denken.


Gratis tips voor een betere klantenbinding?
Ontvang onze tips voor meer rendement!

Staat u in verbinding met uw klanten?

De relatie met uw klant wordt steeds belangrijker. De manier waarop u omgaat met uw klanten bepaalt in steeds grotere mate of deze klanten bij uw autobedrijf terugkomen.

In de toekomst zal dit alleen maar toenemen. Uw klanten verwachten nu al dat u via meerdere kanalen bereikbaar bent. Voor veel autobedrijven is dit een uitdaging.

Vul onderstaand formulier in en ontvang gratis tips over klantenbinding en klantrelaties. Autosociaal is uw online partner!