Deel via

16 september 2020

In de kudde wordt u niet succesvol. Wie niet opvalt, wordt genegeerd.

De klant heeft tientallen verschillende ervaringen per week. Hiervan zijn de meeste nietsbetekenend, maken geen indruk en worden al snel weer vergeten. Een enkele keer ontstaat er een memorabele ervaring die de klant zich maanden later nog kan herinneren. Een echte ‘wow’-ervaring. Dit soort ervaringen hebben een enorme impact. Verbinding en authentieke connectie is onbetaalbaar en van enorme waarde. Voor de klant, uw medewerkers én dus voor het autobedrijf. Maar dit vraagt wel een andere benadering.


Een échte glimlach

Klanten hebben vandaag de dag nou eenmaal veel verwachtingen. Aspecten zoals integriteit, betrouwbaarheid en het nakomen van afspraken is de standaard. Op deze aspecten kunt u de verwachtingen dan ook maar moeilijk overtreffen. Als autobedrijf zult u dus op zoek moeten gaan naar datgene waar u wél het verschil kan maken. Niet door u te richten op de verwachtingen, maar juist op de wens van uw klant.


In al de ijver om de klant zo goed mogelijk te bedienen, kijken veel autobedrijven hier overheen. Een positieve en onverwachte verassing kan juist voor een échte glimlach zorgen. Voor u en uw klant. De positieve emoties die hieruit voortkomen zijn ook nog eens veel krachtiger op ons gedrag dan alleen een beoordeling van ‘zeer tevreden’. Dit komt doordat emoties een groot deel van ons gedrag bepalen. Zo is 80% van de aanbevelingen afkomstig van enthousiaste klanten. Hier ziet u dat u met een emotionele beleving uw klant een ervaring kunt geven die een diepe indruk achterlaat.


"Ik weet niet wat ik zeggen moet. De band met Auto Jawes is goed, die zal altijd goed blijven en misschien wel nóg beter worden nu!"

Mensen maken het verschil

Zeg nou zelf, hoe vaak laat u de klant daadwerkelijk stralen? Door iets te doen wat niet wordt verwacht, verrast u de klant. Dit hoeft maar een klein gebaar te zijn. Want als het puur en echt is, wordt het vanzelf groot. Bijvoorbeeld door iemand het gevoel te geven dat u écht luistert, degene écht gezien te hebben en dat u oprecht geïnteresseerd bent.


Oprechte aandacht maakt een simpel bezoek aan uw autobedrijf bijzonder. Dit kunt u voorbereiden. U kunt de klant bijvoorbeeld de keuze geven uit verschillende opties voor vervangend vervoer. Door de auto weer (onverwachts) blinkend af te leveren, met een klein handgeschreven briefje met uw naam en nummer voor als er nog vragen zijn, zorgt ervoor dat de klant met een echte glimlach op zijn gezicht weg rijdt. Verras de klant dus wat vaker. Niet gemaakt, maar authentiek en passend bij uw autobedrijf. Deze oprechte interesse die u in uw klanten toont, is uniek.


Een ‘wow’-ervaring

Autosociaal is er voor de click met uw klant. Naast het bieden van online oplossingen, geven wij met onze campagne ‘Autosociaal verbindt’ autobedrijven de mogelijkheid om samen met ons langgekoesterde wensen van klanten waar te maken. Wij begrijpen dat er dromen zijn om gerealiseerd te worden. Een ‘wow’-ervaring, waar de klant nog lang over napraat. Wij proberen autobedrijven te ondersteunen met ons verstand, maar ook met ons hart. Ook dit jaar waren wij positief verrast door de enorme belangstelling. Na een loting zijn wij direct met onze eerste prijswinnaar Auto Jawes aan de slag gegaan om ons hart te laten spreken!


Prijswinnaar Mevrouw Swiers van Runt: "Ik weet niet wat ik zeggen moet. De band met Auto Jawes is goed, die zal altijd goed blijven en misschien wel nóg beter worden nu!"


Bent u benieuwd hoe Auto Jawes haar klant laat stralen met een onvergetelijke verassing? Bekijk dan hier de video!


Gratis tips voor een betere klantenbinding?
Ontvang onze tips voor meer rendement!

Staat u in verbinding met uw klanten?

De relatie met uw klant wordt steeds belangrijker. De manier waarop u omgaat met uw klanten bepaalt in steeds grotere mate of deze klanten bij uw autobedrijf terugkomen.

In de toekomst zal dit alleen maar toenemen. Uw klanten verwachten nu al dat u via meerdere kanalen bereikbaar bent. Voor veel autobedrijven is dit een uitdaging.

Vul onderstaand formulier in en ontvang gratis tips over klantenbinding en klantrelaties. Autosociaal is uw online partner!