Posts
- Aaltje schrijft over het WEB
- Autosociaal verbindt
- What is your bigger why
- Welke digitale route legt jouw klant af?

Door Aaltje Vos
18 september 2020
Digitaal waar kan, menselijk waar nodig
In december 2019 maakte ik, na een carrière van 10 jaar binnen het universele autobedrijf, de overstap naar Autosociaal. Binnen het autobedrijf was ik verantwoordelijk voor hetgeen dat buiten het dagelijkse werk in de werkplaats om speelt. Een enorm brede functie waarin ik alle facetten binnen het autobedrijf heb gezien. In die 10 jaar tijd heeft de automotive branche mijn hart gestolen en was één ding zeker, ik wilde binnen deze branche blijven werken.
Vanuit perspectief van de klant
Momenteel ben ik werkzaam bij Autosociaal als Customer Supporter en houd ik me bezig met het handelen en denken in de geest van onze klant. Met de kennis en ervaring die ik heb meegenomen, begrijp ik als geen ander hoe het werkt binnen het autobedrijf. Wij bekijken bij Autosociaal alles vanuit het perspectief van de klant. Daar kunnen wij op inspringen en het autobedrijf in ondersteunen. Wij leren de identiteit van het autobedrijf kennen, gaan hiermee aan de slag en creëren hun online identiteit. Zo proberen wij hen te ontzorgen.
Jouw verhaal is bijzonder
Wat ik mee heb genomen uit mijn vorige rol is dat het héél belangrijk is voor het autobedrijf om een aantrekkelijk digitaal visitekaartje te hebben. Eén die exact verteld wie jij bent en die de uitstraling heeft die bij jouw autobedrijf past. Daar start het creëren van de persoonlijke connectie met jouw (potentiële) klant.
Jouw klantdata is goud waard
Wat ik in de praktijk heb ondervonden is dat het hebben van een volledig en up-to-date klantenbestand enorm belangrijk is geworden. Mijn ervaring leert dat er voor veel autobedrijven hier nog een groot aandachtspunt ligt. Met ons systeem faciliteren wij het autobedrijf van een plek om klantdata te beheren. Zo wordt op basis van deze data jouw customer journey geautomatiseerd via onze online oplossingen.